Forum www.infocos.fora.pl Strona Główna www.infocos.fora.pl
Forum gdyńskiej grupy informatycznej Cosinus - zapraszamy też na www.niebieski1.webpark.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ZADANIA KONTROLNE - zrobić je łajzy!!! ;)) na zjazd 24-25XI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.infocos.fora.pl Strona Główna -> Programowanie strukturalne i obiektowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yui
Administrator



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia Witomino

PostWysłany: Nie 12:12, 18 Lis 2007    Temat postu: ZADANIA KONTROLNE - zrobić je łajzy!!! ;)) na zjazd 24-25XI

Zadania kontrolne
„Programowanie strukturalne i obiektowe”
DLA COSINUS
OPRACOWANY PRZEZ mgr inż. Ewelina Ziemian
NA PODSTAWIE PROGRAMU 312[01]/T, SP/MENiS/2004.06.14
W ROKU SZKOLNYM 2007/2008
SEMESTR I
ILOŚĆ GODZIN 40
OPRACOWANY W DNIU 01.09.2007


1. Mamy dane liczby N i S oraz N dozwolonych nominałów monet. Z ilu najmniej monet o podanych nominałach można wydać resztę o wartości S. Można założyć, że rozwiązanie zawsze istnieje.

2.Dana jest tablica A: array[1..n] of integer. Zastąp każdy element tablicy A przez dodanie do jego wartości sumy wszystkich elementów go poprzedzających. np. dla tablicy A=[1,2,3,4] wynikiem jest A*=[1,3,6,10].

3. Napisz program, który podaną kwotę wypisuje słownie np. 123,65 -sto dwadzieścia trzy zł sześćdziesiąt pięć groszy.

4. Napisz program animujący twoje imię i nazwisko. Imię powinno przesuwać się z lewej strony ekranu na prawą, natomiast nazwisko - z dołu ekranu do góry; imię i nazwisko powinny spotkać się w odpowiednim miejscu i czasie, tworząc kompletny napis.

5. Gra w „Chińczyka

Opracować program symulujący dwuosobową grę w „Chińczyka”.
Na początku pionki obydwu graczy stoją na „Starcie” (pole nr 0). Gracze mają przebyć ścieżkę składającą się ze 100 pól ponumerowanych 1, 2, ... 100 (pole 100 oznacza metę). Maszerując po ścieżce można napotkać niespodzianki (przyjemne i nieprzyjemne). Gracze na przemian rzucają kostką. A oto niespodzianki:
1. Gracz może ruszyć z pola „Start” dopiero po wyrzuceniu 6 oczek.
2. Jeśli gracz wyrzuci 6 oczek, to rzuca kostką jeszcze raz; liczba wyrzuconych oczek w kolejce jest równa sumarycznej liczbie oczek otrzymanych w poszczególnych rzutach.
3. Jeżeli gracz postawi pionek na polu podzielnym przez 5, to dodatkowo przesuwa pionek o 4 oczka do przodu.
4. Jeżeli gdacz postawi pionek na polu, którego numer list liczbą pierwszą (za wyjątkiem 5, które oznacza nagrodę), to przesuwa swój pionek o 3 pola wstecz.
5. Jeżeli gracz postawi pionek na pole, na którym stoi właśnie jego konkurent, to pionek konkurenta wędruje na pole „Start”.
6. Jeżeli gracz chce osiągnąć pole o numerze większym od 100, to dojeżdża do pola „Meta” i cofa się o odpowiednią liczbę pól.Wygrywa ten z graczy, który pierwszy postawi pionek na polu o numerze 100.


Zadania 1-4 każdy musi oddać, zadnie 5 dla tych, którzy chcieliby chwilę się pobawić Pascalem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.infocos.fora.pl Strona Główna -> Programowanie strukturalne i obiektowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin